Nieuws

Prijzenregen voor de KRO-NCRV

Het was een goede week voor KRO-NCRV, en dan met name voor jeugd, docu en journalistiek. Kindertijd won afgelopen maandag in de serie Shorts bij Prix Jeunesse de 2e prijs met de kleuterdocu ‘Giulia en Sophie gaan naar zwemles’, De docu De Hoeder won woensdag in de categorie best documentary shortfilm bij het Construir Cine - Labor International Film Festival en Brandpunt+ won donderdagavond de gouden Dutch Interactive Award in de categorie Brand!

Kindertijd
Gerdie Snellers nam samen met productieleider Miriam Bos de Prix Jeunesse prijs in ontvangst, voor de kleuterdocumentaire ‘Giulia en Sophie gaan naar zwemles’ van regisseur Hilt Lochten. Deze korte film gaat over een dove tweeling die naar zwemles gaat. Bij de Prix Jeunesse zijn meer dan 650 kindertelevisie-experts uit meer dan 65 landen aanwezig. Gedurende een week kijken ze samen naar kinderprogramma's, bespreken ze de sterke en zwakke punten van de programma's en belonen ze de beste met de felbegeerde PRIX JEUNESSE-trofeeën.

De Hoeder
De Hoeder viel in de prijzen in Argentinië. Deze prachtdocumentaire gaat over De 92-jarige huisarts Nico van Hasselt. Nico legt nog dagelijks de ronde af die hij al zestig jaar maakt. Met aandacht en persoonlijk contact waakt hij over zijn patiënten. Met pijn in het hart ziet Van Hasselt zijn vakgebied veranderen, maar hij weigert zijn patiënten in de steek te laten. Gesteund door zijn vrouw – steevast gezeten aan de eettafel – blijft hij knokken tegen alles wat hij fout vindt aan het hedendaagse zorgsysteem.

Brandpunt+
Henk van der Aa was samen met bureau Greenberry aanwezig bij de Dutch Interactive Awards op donderdag 31 mei. Brandpunt+ ontving goud in de categorie brand. Ze werden geprezen voor de geslaagde metamorfose van het programma. In het juryrapport stond onder andere het volgende:

Een noodzakelijke update van het merk Brandpunt. Sterke merkpositionering die Brandpunt weer op de kaart heeft gezet. Duidelijke story-first benadering. Significant bereik in de millennials. Designstijl waarin de identiteit duidelijk naar voren komt. Merkidentiteit had van de jury nog duidelijker en met nog meer overgave mogen worden doorgevoerd.