Nieuws

Nieuwe merkcampagne oproep om meer naar elkaar om te kijken

Laten we wat meer naar elkaar omkijken, dat is de boodschap van de nieuwe merkcampagne van KRO-NCRV die zondag 14 oktober van start gaat. Met deze campagne wil KRO-NCRV laten zien dat de programma’s van de omroep een maatschappelijk doel hebben. 

“Als KRO-NCRV staan wij voor een samenleving waarin plek is voor iedereen en waarin we naar elkaar omkijken. Dat laten we nadrukkelijk zien met deze merkcampagne.” aldus Kirsten Andres, directeur Marketing & Vereniging KRO-NCRV. “We zijn veel met onszelf bezig, zitten in onze eigen ‘bubbel’ en vergeten soms om ons heen te kijken. Terwijl liefde voor elkaar datgene is wat ons bindt als mensen. Iets doen voor de ander, al is het met een klein gebaar, dat maakt gelukkig. Gewoon wat meer naar elkaar omkijken. Dat positieve effect in de samenleving willen we stimuleren. Daarom is deze campagne een oproep, om mensen te prikkelen en te inspireren. We doen dat al meer impliciet in onze programma’s en nu dus ook expliciet met deze campagne.”

De campagne Omkijken naar elkaar bestaat uit een TV-spot en 7 verschillende idents achter de programmering met alledaagse, herkenbare situaties waarin mensen oprecht aandacht voor elkaar hebben. Zoals iemand die de ander even helpt om de fiets te stallen, een kleinzoon die zijn opa bezoekt voor een potje scrabble of iemand die z’n arm slaat om een naaste die dat nodig heeft.

Vanaf zondag 14 oktober is de spot te zien op NPO 1, NPO 2 en NPO 3 en als pre-roll op Youtube. De campagne Omkijken naar elkaar is ontwikkeld in samenwerking met bureau N=5.